DEB

Je ‘gezicht’ laten zien met je huisstijl


Gezien en gevonden worden lukt alleen als je herkend wordt. Daarvoor moet je je ‘gezicht’ laten zien. Een huisstijl is het gezicht van de organisatie. Een goede huisstijl vertaalt de waarden van je bedrijf of organisatie in beeld. Het draagt je identiteit uit en roept herkenning op.

De basis van een huisstijl is een logo / woordbeeld, vaak in combinatie met een vignet. Een goede huisstijl is meer dan het ‘plakken’ van het vignet en logo op al je communicatie-uitingen / huisstijldragers. Om de sfeer die de organisatie wil uitstralen goed te vatten, werken we ook een beeldtaal uit. Het vignet, het logo en de beeldtaal zorgen voor eenduidigheid en herkenbaarheid, zonder dat het eenvormig en saai wordt.


 


Je ‘gezicht’ laten zien met je huisstijl


Gezien en gevonden worden lukt alleen als je herkend wordt. Daarvoor moet je je ‘gezicht’ laten zien. Een huisstijl is het gezicht van de organisatie. Een goede huisstijl vertaalt de waarden van je bedrijf of organisatie in beeld. Het draagt je identiteit uit en roept herkenning op.

De basis van een huisstijl is een logo / woordbeeld, vaak in combinatie met een vignet. Een goede huisstijl is meer dan het ‘plakken’ van het vignet en logo op al je communicatie-uitingen / huisstijldragers. Om de sfeer die de organisatie wil uitstralen goed te vatten, werken we ook een beeldtaal uit. Het vignet, het logo en de beeldtaal zorgen voor eenduidigheid en herkenbaarheid, zonder dat het eenvormig en saai wordt.



 

Meer aandacht met drukwerk


Drukwerk maakt nog bijna altijd onderdeel uit van de mediamix binnen een organisatie, vaak in combinatie met online media. In een folder, flyer of poster wordt bijvoorbeeld verwezen naar de website. En daar is een goede reden voor: campagnes met print zijn succesvoller dan campagnes zonder print. Geen wonder, want drukwerk heeft veel voordelen. Drukwerk is tastbaar. Het vergroot je zichtbaarheid. Dat is goed voor het merkbewustzijn van je merk bij klanten. Ook als je ingewikkelde informatie wilt overdragen is drukwerk een goede keuze. Kortom: als je aandacht wilt of als iets aandacht vraagt, is drukwerk een goede keuze. Drukwerk biedt je in een online omgeving bovendien een goede gelegenheid om jezelf te onderscheiden.




Meer aandacht met drukwerk


Drukwerk maakt nog bijna altijd onderdeel uit van de mediamix van een organisatie. Vaak in combinatie met online. In een folder, flyer of poster wordt bijvoorbeeld verwezen naar de website. En daar is een goede reden voor: campagnes met print zijn succesvoller dan campagnes zonder print. Geen wonder, want drukwerk heeft veel voordelen. Drukwerk is tastbaar. Het vergroot je zichtbaarheid. Dat is goed voor het merkbewustzijn van je merk bij klanten. Ook als je ingewikkelde informatie wilt overdragen is drukwerk een goede keuze. Kortom: als je aandacht wilt of als iets aandacht vraagt, is drukwerk een goede keuze. Drukwerk biedt je in een online omgeving bovendien een goede gelegenheid om jezelf te onderscheiden.



Een goede eerste indruk met online vormgeving


Binnen 10 seconden bepaalt een bezoeker of hij op een website blijft of weer wegklikt. 10 seconden is een korte tijd om vertrouwen te wekken en duidelijk te maken wie je bent. Dan heb je een goede eerste indruk nodig. Beeld is online overheersend, dus de vormgeving moet in een keer raak zijn. Dat vraagt om online vormgeving die verder gaat dan een optelsom van kleuren, lettertypes, afbeeldingen en vormen. De beeldtaal van de website moet passen bij de identiteit en het imago van je bedrijf en bij al je andere uitingen. Je site moet ‘responsive’ zijn, zodat het goed toont op pc, laptop, tablet en smartphone.


 


Een goede eerste indruk met online vormgeving


Binnen 10 seconden bepaalt een bezoeker of hij op een website blijft of weer wegklikt. 10 seconden is een korte tijd om vertrouwen te wekken en duidelijk te maken wie je bent. Dan heb je een goede eerste indruk nodig. Beeld is online overheersend, dus de vormgeving moet in een keer raak zijn. Dat vraagt om online vormgeving die verder gaat dan een optelsom van kleuren, lettertypes, afbeeldingen en vormen. De beeldtaal van de website moet passen bij de identiteit en het imago van je bedrijf en bij al je andere uitingen. Je site moet ‘responsive’ zijn, zodat het goed toont op pc, laptop, tablet en smartphone.


 

Direct raak met digitale vormgeving


Het scherm is een van de belangrijkste beelddragers. Voor steeds meer mensen maakt een beeldscherm onderdeel uit van de dagelijkse omgeving. Dat maakt dat we ook steeds veeleisender worden ten aanzien van wat we zien. De behoefte aan kwaliteit neemt toe. Tegelijk neemt de tijd die er is om de aandacht te vangen af. Het is dus zaak direct een goede indruk te maken. Professionele vormgeving van digitale uitingen helpt daarbij. Bij digitale vormgeving kun je denken aan templates en sjablonen waarmee je zelf aan de slag gaat, maar ook aan op maat gemaakte powerpoints, infographics, videopresentaties, digitale magazines, nieuwsbrieven, banners en mailingen.




Direct raak met digitale vormgeving


Het scherm is een van de belangrijkste beelddragers. Voor steeds meer mensen maakt een beeldscherm onderdeel uit van de dagelijkse omgeving. Dat maakt dat we ook steeds veeleisender worden ten aanzien van wat we zien. De behoefte aan kwaliteit neemt toe. Tegelijk neemt de tijd die er is om de aandacht te vangen af. Het is dus zaak direct een goede indruk te maken. Professionele vormgeving van digitale uitingen helpt daarbij. Bij digitale vormgeving kun je denken aan templates en sjablonen waarmee je zelf aan de slag gaat, maar ook aan op maat gemaakte powerpoints, infographics, videopresentaties, digitale magazines, nieuwsbrieven, banners en mailingen.


Educatieve leermethodes die verleiden tot leren


De vormgeving van educatieve leermethodes is een specialisme met een lange geschiedenis. In het onderwijs wordt vaak gewerkt met complexe informatieve teksten. Teksten die bedoeld zijn om te informeren of te instrueren. Het is belangrijk dat juist ingewikkelde teksten er overzichtelijk uitzien. Dat vraagt om een helder beeld en een duidelijke visie op de vormgeving. Typografie speelt hierbij een belangrijke rol. De opmaak moet aantrekkelijk zijn en dus verleiden tot leren. Het moet bovendien overzichtelijk zijn; het leidt de leerling door de tekst en leidt niet af. Deze mix maakt dat het opmaken van leermethodes en -materialen het werk is van specialisten.


 


Educatieve leermethodes die verleiden tot leren


De vormgeving van educatieve leermethodes is een specialisme met een lange geschiedenis. In het onderwijs wordt vaak gewerkt met complexe informatieve teksten. Teksten die bedoeld zijn om te informeren of te instrueren. Het is belangrijk dat juist ingewikkelde teksten er overzichtelijk uitzien. Dat vraagt om een helder beeld en een duidelijke visie op de vormgeving. Typografie speelt hierbij een belangrijke rol. De opmaak moet aantrekkelijk zijn en dus verleiden tot leren. Het moet bovendien overzichtelijk zijn; het leidt de leerling door de tekst en leidt niet af. Deze mix maakt dat het opmaken van leermethodes en -materialen het werk is van specialisten.


 

En nog veel meer...


Als je het hebt gehad over huisstijlen, drukwerk, online vormgeving, digitale vormgeving en educatieve leermethodes, is er dan nog meer? Ja, dan is er nog meer, nog veel meer. We krijgen de meest uiteenlopende vragen. Of het nou gaat om lichtreclames, autobelettering, raambelettering, jubileumboeken, vlaggen, relatiegeschenken en buitenbebording of informatiestands, wij doen het graag. Onze stelregel is: het maakt niet uit wat het is, als het om een vorm vraagt, dan kunnen wij er iets mee.




En nog veel meer...


Als je het hebt gehad over huisstijlen, drukwerk, online vormgeving, digitale vormgeving en educatieve leermethodes, is er dan nog meer? Ja, dan is er nog meer, nog veel meer. We krijgen de meest uiteenlopende vragen. Of het nou gaat om lichtreclames, autobelettering, raambelettering en – stickers, jubileumboeken, vlaggen, relatiegeschenken en buitenbebording of informatiestands, wij doen het graag. Onze stelregel is: het maakt niet uit wat het is, als het om een vorm vraagt, dan kunnen wij er iets mee.